września 25, 2020

Covery lepsze od oryginałów?#1 - Lana Del Rey / Bobby McFerrin / Depeche Mode i inni

Czasami zdarzają się takie sytuacje, kiedy powstają covery znanych piosenek, czyli nowe wersje tych najbardziej znanych utworów muzycznych.  Zdarzają się te gorsze, nie sięgające oryginałom do pięt, te inne, które są w zupełnie innym stylu niż pierwotne wersje, albo takie, które są nawet lepsze od tych oryginałów. Sama słucham dużo coverów i przeróbek znanych utworów, więc chciałabym się z Wami podzielić o moje doświadczenia z coverami i  może polecić jakieś nietypowe wersje Waszych ulubionych utworów😇.

 

Mad World - Tears for Fears / Imagine Dragons 

Ja zdecydowanie wolę klimat tej piosenki w wykonaniu Imagine Dragons, który zresztą jest podobny do tej drugiej bardzo znanej wersji od Gary'go Jules'a.

 

 Video Games - Lana del Rey / Tom Odell

Tutaj mam zestawienie całkiem podobnych do siebie wersji, a jednak trochę różniących się. Dopiero po jakimś czasie spodobała mi się oryginalna wersja od Lany del Rey, ale utworem w wykonaniu Toma Odella też nie gardzę.

 

 Don´t Worry Be happy - Bobby McFerrin / The Baseballs

Z pewnością każdy zna tę piosenkę i z pewnością każdy ją sobie czasami nuci pod nosem, a ja niedawno obczaiłam wersję od moich ulubionych The Baseballs, która baardzo różni się od oryginału. Dlatego myślę, że może nie każdemu może wpadnąć w ucho, ale mi się bardzo spodobała, bo uwielbiam tę grupę muzyczną i ich przeróbki piosenek w stylu rock'n'roll i retro.

 

 Valerie - The Zutons / Amy Winehouse i Mark Ronson

Jedną z moich ulubionych piosenek jest właśnie "Valerie" Amy Winehouse i byłam bardzo zaskoczona, że to jest cover. 


 

Enjoy the Silence - Depeche Mode / Anberlin

 "Enjoy the Silence" nigdy nie był moim ulubionym kawałkiem, raczej kojarzyłam go tylko z radia, ale wersja Anberlin dodaje tej piosence jeszcze więcej drivu - dlatego koniecznie posłuchajcie!


 

Skinny Love - Bon Iver / Birdy

Kiedy oglądałam serial "The Vampire Diaries" natknęłam się na sporo dobrych utworów, które koniecznie dodałam do mojej playlisty, bo ten serial ma naprawdę niezły soundtrack. Właśnie tym utworem Birdy jeszcze bardziej mnie urzekła swoim podejściem do muzyki, a brawa dla Justina Vernona, który jest autorem oryginalnej wersji "Skinny love" i członkiem zespołu Bon Iver.


Oczywiście, że coverów znanych utworów jest masa i już powoli szykuję następne moje ulubione covery dla Was, więc wyczekujcie kolejnego muzycznego wpisu na moim blogu!

Śmiało napiszcie, które wersje bardziej wolicie znanych piosenek?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Popkulturalna Sydney , Blogger