lutego 12, 2021

Wszystkie popularne młodzieżówki, które nie przeczytam

Każdy z nałogowych czytelników ma na pewno jednego lub kilka ulubieńców książkowych. Jednak na pewno też znajdą się pozycje takie, po które za żadne skarby świata nie sięgamy, nawet jak wszyscy wokół je chwalą i polecają. 

Dlatego postanowiłam napisać post o tych książkach, po które na pewno nie sięgnę, przynajmiej w bliskiej przyszłości. Będą tutaj może pozycje bardzo popularne, dobre i te kiepskie, więc uprzedzam, jeżeli znajdzie się w tym zestawieniu jakaś seria lub książka, którą bardzo lubicie, to nie gniewajcie się na mnie 😇, ale możecie napisać swoją opinię na dole w komentarzach. Mówi się, że ile książek, tyle poglądów i gustów czytelników, więc zapraszam na baaardzo subjektywny post.

Więc, na pierwszy ogień idą popularne serie o wampirach, czyli saga Zmierzch i Pamiętniki wampirów. Ustalmy na początku jedno: uwielbiam serial Pamiętniki wampirów i tak samo jego spin offy The Originals i Legacies, ale jakoś mnie nie ciągnie do przeczytania tych książek. Jednak dlaczego, skoro tak mi się spodobały adaptacje tej serii? Kiedyś chciałam spróbować i przeczytać całą serię, ale po poznaniu wielu różnic między serialem i książkami, zdecydowałam się nie sięgnąć po tę serię. Może gdybym najpierw przeczytała, to byłabym niezadowolona serialem? Myślę, że jednak nie, bo umówmy się, Damon Salvatore jest tylko jeden i to świetnie zagrany przez Iana Somerholdera, a moją OTP couple jest tylko Delena 😊.


No a co do Zmierzchu, hmm... Chyba nie należę do tej części świata, która uwielbia i ma jakiś sentyment do Zmierzchu, więc nie ciągnie mnie do przeczytania tego evergreena wampirzego.

Podobnym przypadkiem jak Pamiętniki wampirów jest z resztą seria Plotkara, której serial skończyłam całkiem nie dawno.

Dalej mam tutaj serię Do wszystkich chłopców.. Jenny Han. Może to trochę jednak zaskoczenie, bo aktualnie pochłaniam wszystko, co ma do czynienia z kulturą koreańską w jakikolwiek sposób. A sama główna bohaterka ma koreańskie korzenie. Dlaczego jednak nie przeczytam tej jednak bardzo uroczej serii dla młodzieży? Otóż, myślę, że moje możliwe pozytywne wrażenia z lektury film zdmuchnął sprzed nosa. Dlatego, jeżeli planujecie coś przeczytać, to czytajcie najpierw, a potem oglądajcie ekranizację! Naprawdę w większości przypadkach się to sprawdza, oprócz mniejszej ilości wyjątków, ale o tym może kiedy indziej. 

Następna seria bardzo popularnych książek to Percy Jackson. Tutaj jakoś nigdy mnie nie interesowała ta historia, bo nie sięgam zazwyczaj po książki z motywami mitologicznymi. Słyszałam, że to całkiem podobne do Harry'ego, no ale jednak już jestem na tę serię za stara 😅. To samo dotyczy serii Brandona Mulla

Z innej półki muszę wspomnieć o serii Miasta Kości Cassandry Clare. Chociaż lubię urban fantasy, to tę serię odradzają mi oklepane schematy (w tym mój znienawidzony motyw trójkątu miłosnego) i spojlery, dzięki którym chyba za dobrze bym się przy lekturze nie bawiła. Jednak kiedyś chciałabym przeczytać trylogię Diabelskich Maszyn tej autorki, bo uwielbiam wiktoriańskie klimaty 😇.

To, co słyszę przy oglądaniu recenzji książek Sarah J. Maas, zawsze mnie odradza od rozpoczęcia czytania jedynej jej książki, którą mam w domu. W związku z tym, nie będę rozpoczynała serii Szklany Tron, ale dam szansę Dworom, chociażby pierwszemu tomowi. 

Teraz będzie może trochę kontrowersyjnie, ale nie przeczytam również książek Becky Albertalli. Wiem, że te książki są całkiem spoko i wiele osób je uwielbia, jednak to nie moje klimaty. 

O mało a bym zapomniała! Nikt nigdy mnie nie zmusi do przeczytania czegokolwiek Anny Todd! Ani After, czy jakieś tam okołoafterowe książki. Tym książkom mówię zdecydowane NIE. Nawet nie będę próbowała tak dla hecy się wkręcać w tę historię - simply no way!

Więcej popularnych książek dla młodzieży nie wpadło mi do głowy, więc jeżeli znacie jeszcze jakąś popularną książkę lub serię, to piszczie na dole w komentarzu, chętnie pogadam z Wami, które czytać, albo które omijać😉.

A Wy macie jakieś popularne książki, które nie chcielibyście przeczytać ?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Popkulturalna Sydney , Blogger